En liten introduktion

Varför zebrafjäril?
 
Här sitter jag, mitt i natten, och skriver mitt första inlägg på min nya blogg (dock inte min första). Jag vet att det finns zebrafiskar, men zebrafjärilar finns nog inte. Men hur som helst, om någon undrar, så fick jag inspirationen till mitt bloggnamn från zebrafisken, eller ja, zebror överhuvudtaget. Både zebror och fiskar är ju djur, liksom zebror och fjärilar är det. Men ja, där har ni lite bakgrund, om man kan kalla det det, till mitt val av bloggnamn.
 
Så, vem är jag då?
 
Jag är en 16-årig tjej, och mycket mer än så vet jag inte om det finns att säga om mig. I alla fall inte när det gäller sådana saker, som vart jag bor osv. Jag kommer att skriva om väldigt personliga grejer och därför vill jag förbli någorlunda anonym. Men ni som vill kan kalla mig Natthimmel (jag kallas så på en del andra platser här ute i cyberrymden). På fritiden tycker jag om att skriva (mestadels noveller och dikter), läsa (mestadels deckare och självbiografier) och lyssna på musik (mestadels Kent, Melissa Horn och T.a.t.u). 
 
Det personliga och jobbiga kommer ni väl att upptäcka allt eftersom, men eftersom att jag skriver om mig själv nu så kan jag dra lite bakgrund. Jag har varit utsatt för misshandel och det har gjort (tror jag, man kan ju aldrig vara säker) att jag känner mig splittrad ibland. Alltså, att jag är mer än bara en. Den andra är Beskyddaren, men hon är inte här så mycket som förut. Men ja, hon finns med mig. Jag har ett självskadebeteende som jag har haft under hela min tonårstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0