Smittförande

"Jag står för min smärta och för mitt sätt att hantera den. Jag har lika stor rätt att bära kortärmat som alla andra."
 
"Jag är vacker och det är bara jag som definerar vad som är fult och fint i min värld. Ärren är inte hemska, ärren är bara ärr. De breda ärren kallar jag laxärr och de smalare stimm. Jag är lika strimlad som jag känner mig. Jag döljer mig inte bakom en mask, jag är öppen och det är modigt, mod är vackert."
 
Citat ur Vingklippt ängel av Berny Pålsson.
 

Jag tänker ofta på det sista: "Jag döljer mig inte bakom en mask, jag är öppen och det är modigt, mod är vackert." Jag vill tänka att jag är modig, att jag inte är ensam och att det finns folk som förstår. Jag vill tänka att jag vågar gå i kortärmat trots ärren, jag vill tänka att de som stirrar ser att jag är stark istället för att se den jag en gång var. Jag har ärr och jag kommer för alltid att ha dem, för som Berny skrev, varför ta bort dem? De är en del av min smärta och jag står för den. Ärren är en del av mig och de visar att jag är stark, att jag har överlevt - att jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0